Zajęcia

Gordonki

  • Dla maluchów
  • Lokalizacja: Łukasińskiego
  • Grupa wiekowa: Dzieci
Zapisz się na zajęcia

prowadzenie: Tatiana Szafraniec, Karolina Kawka


wiek: 0-3 lata
termin: poniedziałek
godz.: 11.15–12:00

lokalizacja: ul. Łukasińskiego 1/3

 

cena: 25 zł / jednorazowa wejściówka (do kupienia w kasie OKiS) /Uwaga: jednorazowe wejściówki dostępne są jedynie w przypadku nieobecności osób zapisanych przez strefazajec.pl/
cena: 90 zł / miesiąc (we wrześniu i styczniu 45 zł) (więcej informacji w cenniku zajęć stałych - zobacz poniżej)

UWAGA: Aby uzyskać zniżkę na Powiatową Kartę Dużej Rodziny należy uiścić opłatę w kasie OKiS

O zajęciach

Gordonki to zajęcia umuzykalniające oparte na teorii prof. E. E. Gordona. Sposób prowadzenia zajęć pozwala na swobodne wprowadzenie niemowląt w świat dźwięków i muzyki. Nie uczymy się piosenek, bazujemy na tak zwanych śpiewankach czyli melodiach pozbawionych wersji tekstowej. Zastępujemy je sylabami. Są znacznie łatwiejsze do przyswojenia dla maluszków, które nie posiadły jeszcze umiejętności mowy, jednak ich potrzeba komunikacji powoduje, że chętnie wchodzą w dialog muzyczny na swoim, indywidualnym poziomie rozwoju.
Stymulujemy także rozwój rytmiczny poprzez rytmiczanki i ruch, również dostosowany do wieku dzieci jak kołysanie, podskoki, podrzucanie chust, piłek itd.

To, w jaki sposób dzieci są zaangażowane w zajęcia zmienia się z ich wiekiem, a my podążamy za nimi przewidując bardziej zaawansowane muzycznie i ruchowo zabawy.

 

Na czym polegają̨ nasze zajęcia dla maluchów?
• Po pierwsze na zabawie muzyką
• Podczas zajęć nie mówimy lecz śpiewamy, polecenia komunikujemy gestem
• Śpiew opiera się na prostych sylabach, czasami pojawiają się słowa jednak nawet bez tekstu zachowujemy charakter dialogu, każda wypowiedź dziecka jest inspiracją do utworzenia mini kompozycji
• Używamy barwnych pomocy: chust, piłek, piórek, baniek mydlanych, szarf, gum, pacynek, perkusjonaliów
• Śpiewamy w różnych rytmach i tonalnościach w większości bez używania instrumentów
• Ważnym elementem zajęć jest ruch oparty na metodzie Rudolpha Labana- dzieci samodzielnie decydują o tym jak i kiedy chcą się poruszać i angażować w zajęcia, prowadzący zachęca, stymuluje.
• Cieszy nas zarówno zasłuchanie dziecka, jak i radosne okrzyki, podskoki, bo wiemy, że doprowadzą one stopniowo do czystego śpiewu, prawdziwej radości z muzykowania i rozumienia muzyki.

Efekty

• rozwój muzyczny, rozwinięcie muzycznego potencjału, z którym rodzi się dziecko,
• doskonalenie koordynacji ruchów, motoryki małej i dużej
• stymulacja zmysłów słuchu, wzroku, dotyku, równowagi i propriocepcji
• rozwój komunikacji – dziecko jest wciąż̇ stymulowane i zachęcane do swobodnej wypowiedzi – okrzyków, gestów, powtórzeń i śpiewu, ćwiczymy także podstawę, mowy czyli oddech
• rozwój zdolności poznawczych u dziecka, umiejętności wyrażenia siebie podczas zabaw
• uspołecznienie dziecka a także jego rodziców, budowanie relacji sąsiedzkiej
• czynny udział w życiu kulturalnym rodziny.

Instruktorki

Tatiana Szafraniec – absolwentka kierunku wokalistyka jazzowa na Akademii Muzycznej w Katowicach i studium logopedycznego na Uniwersytecie Warszawskim. Wokalistka i edukatorka, certyfikowana instruktorka zajęć gordonowskich.
Karolina Kawka – skrzypaczka, pedagog, absolwentka Uniwersytetu Muzycznego im. Fryderyka Chopina w Warszawie, studiów podyplomowych na kierunku muzykoterapia na UMCS w Lublinie oraz kursu "Audiacja wstępna" Polskiego Towarzystwa Edwina Eliasa Gordona.