Muzykę połączymy z opowieścią, poczęstunkiem i kawą, a po koncercie- zapraszamy do obejrzenia instrumentów i spotkania z wykonawcami.
KIEDY:
9 listopada, godz. 18:00GDZIE: Literacka 20, Zielonka
BILETY: Wstęp wolny/wejściówki
Bezpłatne wejściówki do pobrania na
biletyna.pl
______________________
Biografie artystek:
MATYLDA ADAMUS - WIOLONCZELA (autor programu)
Matylda Adamus, wiolonczelistka, regularnie występuje z zespołami takimi jak Le Concert des Nations, Kore, Arte dei Suonatori oraz Orchestre des Champs-Élysées. Ma doświadczenie w grze zarówno kameralnej jak i solowej - była solistką w Potrójnym Koncercie Beethovena z Orkiestrą Osiemnastego Wieku w 2022 roku. Kameralnie, m.in, grała repertuar z początku XIX wieku podczas Dnia Muzyki Dawnej na Festiwalu Misteria Paschalia w 2023 roku. Brała również udział w Festiwalu Muzyki Dawnej w Utrechcie w 2022 i 2023 roku, prezentując duety Franza Xavera Mozarta i Jeana-Louisa Duporta na wiolonczelę z fortepianem historycznym oraz wiolonczelę z gitarą romantyczną. Od 2024 roku bierze udział w programie Intrada, który umożliwia młodym muzykom współpracę z orkiestrami takimi jak Dunedin Consort, B'rock, Concerto Copenhagen. Matylda studiowała grę na współczesnej wiolonczeli u Roberto Traininiego w Conservatorium Monteverdi w Bolzano, które ukończyła w 2020 roku. To właśnie tam zaczęła interesować się wykonawstwem historycznym, eksperymentując ze strunami jelitowymi, co doprowadziło ją do rozpoczęcia studiów gry na wiolonczeli barokowej u Catherine Jones w Conservatorio Felice dall’Abaco w Weronie (2018–2020). Następnie całkowicie poświęciła się HIP, studiując muzykę dawną na studiach magisterskich w klasie Lucii Swarts w Konserwatorium w Hadze, które ukończyła w 2022 roku.
Matylda brała udział w nagraniach płytowych, transmisjach na żywo oraz licznych festiwalach w całej Europie. Występowała z orkiestrami takimi jak Theresia Orchestra, Orchestra Montis Regalis, Holland Baroque, Jeune Orchestre de l’Abbaye, Cornu Copiae, Accademia dell’Arcadia, Ensemble Mare Nostrum, Experience Scheme of the Orchestra of The Age of Enlightenment, Il Giardino Armonico pod batutą m.in. Giovanniego Antoniniego, Enrica Onofriego, Jordiego Savalla, Tona Koopmana, Amandine Beyer, Christophe’a Coina i innych.
W 2025 roku, w duecie Skrzeczowski–Adamus, zdobyła nagrodę wydawnictwa Da Vinci Publishing w konkursie „Young Sounds”, co umożliwiło jej nagranie debiutanckiego albumu zatytułowanego The Fashionable Sound of 18th-Century England: Cello Sonatas by Eiffert, Hellendaal, and Magito, poświęconego nie nagrywamy wcześniej sonatom wiolonczelowym z końca XVIII wieku. Efekt tej współpracy zostanie opublikowany w 2026 roku.
Dzięki stypendium Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego, które otrzymała w 2025 roku, stworzyła cykl koncertów poświęconych polskiej muzyce kameralnej XIX wieku.
KRYSTYNA WIŚNIEWSKA - WIOLONCZELA
Muzyk-solista Orkiestry Sinfonia Varsovia. Absolwentka ZPSM nr 2 im. F. Chopina w Warszawie w klasie Joanny Święs, następnie u prof. Andrzeja Orkisza, w latach 2014-2019 studiowała na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie prof. Andrzeja Bauera. Od 2019 roku studiuje wiolonczelę barokową na Akademii Muzycznej im. Grażyny i Kiejstuta Bacewicz w Łodzi.
Jest laureatką konkursów ogólnopolskich i międzynarodowych, m.in.: I nagroda na 24. Międzynarodowym Konkursie Flame w Paryżu (2013), półfinalistka 22. Międzynarodowego Konkursu im. Johannesa Brahmsa w Pörtschach, Austria (2015), I i III miejsce na Drugim Nadbałtyckim Konkursie Duetów Smyczkowych w Gdańsku (2016), II Nagroda z Trio na XVI Międzynarodowym Konkursie Muzycznym im. Juliusza Zarębskiego (Łomianki 2016), półfinalistka X Międzynarodowego Konkursu Muzycznego Michała Spisaka w Dąbrowie Górniczej, Półfinalistka XI Międzynarodowego Konkursu im. Witolda Lutosławskiego (Warszawa) oraz zdobywczyni nagrody specjalnej za najlepsze wykonanie utworu obowiązkowego Dariusza Przybylskiego Out.
Pracowała solo i kameralnie z pedagogami takimi jak: Andrzej Orkisz, Claus Reichardt, Tomasz Strahl, Gotthard Popp, Ole Eirik Ree, Andrzej Zieliński, Jacob Shaw, Julius Berger, Andrez Diaz, Desmond Hoebig, John Kadz, Paul Katz, Na Mula, Johanne Perron, Hans Jensen, Bartosz Koziak, Arto Noras, Danjulo Ishizaka. W 2015 i 2016 roku wybrana do udziału w Międzynarodowym Festiwalu Kameralistyki Ensemble im. Księżnej Daisy w Książu. Występowała na festiwalach Łańcuch XIII oraz Talentinum (Zlin, Czechy). W 2016 roku uczestniczka Letniej Akademii Muzyki Scharoun Ensemble Der Berliner Philharmoniker. W 2017 i 2018 roku brała udział w Międzynarodowym Festiwalu Zermatt Festival Academy (Szwajcaria). Wyróżniona m.in. Stypendium
m.st. Warszawy im. Jana Pawła II, Stypendium Fundacji Vide Supra (2013-2014), Fundacji im. Teresy Sahakian (od 2013), Fundacji „Będę Kim Zechcę”, a także Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego (2013/2014). W 2014 roku otrzymała stypendium Młoda Polska.
W sezonie 2015/16 uczestniczka Akademii Sinfonia Varsovia. Członkini polskich i międzynarodowych zespołów takich jak Warsaw Players, Uncover Soloist, EUYO. Od 2019 roku pracuje w orkiestrze Sinfonia Varsovia.
WERONIKA ZIMNOCH - SKRZYPCE/SKRZYPCE BAROKOWE
Absolwentka Królewskiego Konserwatorium w Hadze w klasie skrzypiec barokowych Ryo Terakado oraz Akademii Muzycznej we Wrocławiu w klasie skrzypiec barokowych dr.Zbigniewa Pilcha. Stypendystka prestiżowego Fondazione Cini Scholarship (Wenecja, Włochy, 2020) przyznanego przez Pedro Memeldsdorffa i Amandine Beyer, oraz stypendium Katharina Hofmusik Studio Scholarship, współorganizowane przez Musikfest Bremen (2022).
W 2023 roku została nagrodzona Note1Gmbh na H.I.F. Biber International Early Music Competition, Sankt Florian, Austria (nagranie płyty CD + trasa koncertowa) oraz 4. nagrodą na London Classical Music Competiton (Chamber music category, trio Illusion Baroque). W 2024 wraz z triem Regence sonore otrzymała Barenreiter Prize i S-EEEmerging prize na gottingen handel competition 2024.
Występowała na festiwalach: Utrecht Oude Muziek Fringe (Holandia), Wratislavia Cantans (Polska), Przedsionek Raju (Polska), Muzyka w Raju (Polska), MonteverdiXL (Holandia), Musikfest Bremen, Inscbrucker Festwochen der Alte Musik (Austria) czy Szalone Dni Muzyki w Warszawie. Występowała pod przewodnictwem Giovanniego Antoniniego, Andreasa Küppersa, Phillipe’a Herreweghe, Alexisa Kossenki, Sir Rogera Norringtona, Alfredo Bernardiniego, Enrico Onofri, czy Christophe Rousset’a.
Brała udział w kursach mistrzowskich u Enrico Onofri, Aureliusza Golińskiego (Arte Dei Suonatori), Waltera Reitera (Królewskie Konserwatorium w Den Haag), Pedro Memelsdorffa, Amandine Beyer, Veroniki Skuplik i wielu innych.
Koncertowała zespołami takimi jak Kore Orchestra (Polska), Academia Montis Regalis (Włochy), Theresia Orchestra (Włochy) i Holland Baroque (Holandia).
Od 2024 występuje z orkiestrami takimi jak Orchestra of the Age of Enlightenment, Jeune Orchestre Baroque Europeen. Na codzień gra w Musicae Antique Collegium Varsoviense, orkiestrze historycznej Warszawskiej Opery Kameralnej.
Jej dyskografia obejmuje pozycje takie jak: CPO, Theresia Orchestra: “Eichner Symphonies” dir. Vanni Moretto (2024), “L’Iganno Felice, G.Rossini” dir. Alessardo De Marchi (tba.), ‘Rex Salomon, T.Traetta” dir. Christophe Rousset (2025), Pentatone, Holland Baroque, “Bachs Konigin” (2023), Note1, Biber Ensemble “Mandoramusik” dir. Gunar Letzbor, Jakub Mitrik (2025).
Pokaż mniej